Hockey - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bram Wennekes - WaarBenJij.nu Hockey - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bram Wennekes - WaarBenJij.nu

Hockey

Blijf op de hoogte en volg Bram

10 Mei 2015 | Canada, Calgary

Hoi allemaal!

Wat is een beter tijdstip om m'n blog bij te werken dan in de pauze van een (ijs)hockeywedstrijd? Dat is precies wat ik vandaag dacht. De Flames (team uit Calgary) hebben het gemaakt tot de play-offs. Na het reguliere seizoen, waarbij alle westelijke teams tegen elkaar spelen (en de oostelijke ook) gaan de beste (volgens mij acht teams) door naar de play-offs. Dat is gewoon een eliminatie ronde waarbij een van de teams vier wedstrijden moet winnen. De Flames staan momenteel met 3-1 (in wedstrijden) achter, dus ze moeten vanaf nu alles winnen om door te gaan. We zullen zien, maar ik ben sinds een maand in ieder geval wel een Flames fan!

Oké terug naar mijn avonturen in Calgary, alhoewel het kijken van een hockeywedstrijd in de kroeg ook een ervaring is. Sinds mijn vorige verslagje, ben ik met mijn fiets op de Trans -Canada Highway geweest. Ongelooflijk, maar dat kan hier gewoon! Deze snelweg, die van oost naar west Canada loopt, gaat dwars door Calgary met oneindig veel stoplichten (in Calgary heet hij 16 Avenue). En aangezien ik alles op de fiets doe hier, moet ik toch ook een keer op dé snelweg van Canada gefietst hebben. Verder heb ik die dag ook nog even China Town bezocht, maar meer dan een paar straten en wat Chinese winkeltjes was het niet. Op de weg terug naar huis langs de Bow River gefietst, waar een mooi fiets-/wandelpad is aangelegd aan beide kanten van de rivier. Met een lekker zonnetje is het geen straf om daar te fietsen.

Op zondag was het weer tijd voor een snowboard tripje, ik had namelijk al een week geen sneeuw gezien! Dit keer (weer) naar Sunshine Village en zoals de naam zegt, hadden we dit keer ook echt een mooie dag. De eerdere keren dat ik er was geweest was het er koud, mistig en weinig uitzicht. Maar nu was het toch wel een stuk mooier en dan ook nog in een Toyota Tundra (zie foto's) met stoelverwarming mee mogen rijden is helemaal geweldig!

En terwijl de rest van de familie lekker op vakantie was, was het voor mij weer een gewone werkweek. Niet heel erg spectaculair allemaal, behalve dat ik donderdagavond een college had. Ja, ook hier zit ik nog in de banken, maar dit keer met een mooi vooruitzicht: ik had me namelijk opgegeven voor een cursus paragliden! Na het tekenen van drie 'waivers', dat je niemand en niets voor het gerecht kunt slepen en dat je je bewust bent van alle gevaren, kon het 'college' beginnen. Een erg enthousiaste man, met meer dan twintig jaar vliegervaring, vertelde over de uitrusting, het starten en landen en wat ons in het weekend te wachten stond. Want op zaterdag gingen we naar een heuvel in de stad om zelf te vliegen.

Het opstaan viel wel een beetje tegen, want ik mocht er op mijn vrije zaterdag weer om zeven uur uit, maar het vooruitzicht was ook wel leuk. Na een aantal keer gewoon op het vlakke te oefenen, ging het startpunt steeds iets meer de heuvel op, totdat we bovenaan waren en ik uiteindelijk een paar meter (in lengte en hoogte) echt heb gevlogen! Wat een geweldig gevoel. Helaas was na drie uur de tijd (en energie) op en besloot de hoofdinstructeur/eigenaar van de school er een eind aan te breien voor die dag. We kregen allemaal een certificaat dat we de beginnerscursus met goed gevolg hadden afgelegd, dus weer een diploma erbij. Voor diegenen die wilden, mochten het vandaag (zondag) weer proberen. Dit keer een andere heuvel met iets minder wind, waardoor het moeilijker was, maar wel een goede oefening. Aan het eind van de ochtend werd nogmaals medegedeeld dat er ook een vervolgcursus was en dat we die nu met korting konden krijgen. Maar ja, die is bij de vliegschool zelf in Cochrane (ongeveer 30 minuten met de auto) en aangezien ik hier alles op de fiets doe, gaat hem dat niet worden. Oh en hij was ook wel een beetje prijzig, dus bewaar ik hem maar voor later!

Inmiddels zijn de Flames bij de derde (en laatste periode) aangekomen, dus wordt het voor mij weer tijd om af te sluiten. Ze staan op dit moment met 2-1 voor, dus afwachten of ze de voorsprong kunnen behouden!

Groeten,
Bram

  • 11 Mei 2015 - 06:37

    Adelheid:

    Dag Bram,
    Soms heb ik het idee dat je een sportopleding volgt.
    Wat maak jij allemaal mee.
    Ga je je verjaardag morgen ook vieren? Je maakt toch wel je eigen gebak.
    Ik wens je vanaf hier alvast een hele fijne verjaardag toe.

    Groetjes
    Adelheid

  • 11 Mei 2015 - 11:34

    Mark En Godelieve:

    Hej Bram,

    Wij sluiten ons geheel aan bij Adelheid, "Zit je daar wel voor jouw studie?".
    Geweldig toch dat je studeren ook zo kunt kombineren met ontspannende inspanning.
    Voor morgen in ieder geval onze felicitaties en dit keer zijn wij niet de enige die niet op jouw feestje komen i.v.m. de afstand.
    Ga je het nog met Canadezen vieren, of laat je het stilletjes voorbij gaan?
    Al het goede weer voor de toekomst en wij hebben het geweldig gehad met de familie hier in Zweden. Je zult de verhalen wel horen.
    En natuurlijk bedankt voor de moeite die je steeds neemt om de achterblijvers in Nederland op de hoogte te houden. Wordt zeer gewaardeerd door ons.

    Liefs,

    Mark en Godelieve

  • 11 Mei 2015 - 12:04

    Gerbem:

    Hallo Bram,

    En hebben de Flames gewonnen?
    Leuk te lezen dat het paraglyding zo bevallen is.

    Fijne dag morgen!! We zullen aan je denken.

    Liefs,

    papa

  • 13 Mei 2015 - 11:52

    Celest Gevers-Wennekes:

    Inderdaad Bram, af en toe denk ik ook, net als Adelheid, dat je een sportopleiding aan het volgen bent en ter onstpanning wat studie erbij doet, hahhaha. ;-)

    Heb je gisteren nog een leuke dag gehad? Felicitatie zie jouw FB.
    Hopelijk heb je toch nog wat bezoek gehad of zo, en dus een leuke dag.

    Geniet er maar goed van, wát een ervaringen doe jij op zeg!!

    Groetjes Adje en Celest
    Dikke lik van Beau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Een klein verslagje van mijn stage in Calgary.

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5611

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 28 Augustus 2015

Stage in Calgary

Landen bezocht: