Toch maar een blog?! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bram Wennekes - WaarBenJij.nu Toch maar een blog?! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bram Wennekes - WaarBenJij.nu

Toch maar een blog?!

Door: Bram Wennekes

Blijf op de hoogte en volg Bram

22 Maart 2015 | Canada, Calgary

Hallo lieve familie, vrienden, kennissen, ...,

Na lang nadenken en erover gepraat te hebben, toch maar een blog aangemaakt. Je kunt het zien van twee kanten: of ik heb het zo druk gehad, dat ik gewoonweg geen tijd had om er een aan te maken, of omdat ik er echt geen zin in had. Nou, de keus laat ik aan jullie!

Na bijna twee weken in Calgary leek het me toch wel leuk om de thuisblijvers ook een beetje op de hoogte te houden, dus hierbij dan toch maar een eerste berichtje, we zullen zien hoeveel er nog volgen.

Het begon allemaal met een vlucht vanuit Schiphol naar Calgary, maar met een tussenlanding in Frankfurt, want tja: dat is de kortste weg toch? Dat niet helemaal, maar als student ga je natuurlijk wel voor de goedkoopste weg en dan wil je best even anderhalf uur wachten op Frankfurt Airport in het zonnetje. In het vliegtuig naar Calgary werd goed voor iedereen gezorgd, alleen jammer dat ik in het midden van de middelste rij zat, met dus weinig uitzicht (het vliegtuig bestond uit drie keer drie stoelen). Eenmaal aangekomen in Calgary, moet je uiteraard eerst nog door de douane toegelaten worden, maar omdat ik minder dan een half jaar verblijf (komt er overigens wel dicht in de buurt), mocht ik gewoon naar binnen!

Daar stond dan mijn stagebegeleidster, Éowyn, mij op te wachten. Ze had dit keer de auto van haar man bij, een Ford F150, dus mijn vooroordelen over grote auto's werd al gelijk bevestigd. Zij heeft mij eerst naar de supermarkt gebracht en vervolgens naar het huis dat ik via internet had geregeld, dacht. Echter kwam een dag later de huisbaas ('landlord') en vertelde dat dit slechts een tijdelijk adresje was, omdat de andere kamer nog verhuurd was tot 1 april (geen grap!).

Eerst dan maar even een dagje acclimatiseren en de buurt verkennen, maar woensdag al naar een congres geweest van de Bow River Basin Council, het gebied waar ik mijn onderzoek zal gaan doen. En toen begon het harde werken! Maar gelukkig is er meer te doen hier, dus ben ik donderdagavond met de man van mijn begeleider gaan klimmen. Zo blijf ik toch een beetje in het Nederlandse ritme.

Dan het weekend, tja geen judo, dus dan moet je iets anders verzinnen. Dus na het uitslapen en een skype marathon van ongeveer drie uur, want iedereen wilt natuurlijk weten hoe de eerste dagen waren, ben ik toch maar naar 'downtown' gegaan. Met de CTrain wel te verstaan, eigenlijk gewoon een mooie naam voor wat we in Nederland een metro noemen. Een rondje gelopen en naar de MEC (Mountain Equipment Co-op) geweest. Dit is een grote buitensportwinkel waar je gemakkelijk een paar uur kunt rondlopen en met een lege portemonnee en een goed gevulde rugzak weer uit komt lopen. Maar ik kon me gelukkig in houden, dus heb het bij een paar nieuwe klimschoentjes gehouden.

Week twee was aangebroken, vroeg opstaan, naar de universiteit en daar aan het werk. Mijn werkplek is overigens het kantoortje van mijn begeleidster en nu ik daar ook een sleutel van heb, voel ik me wel belangrijk! En deze week stond ook in het teken van me officieel aanmelden bij de universiteit. Ik heb nu een mooie University of Calgary kaart met daarop sportrechten. Dus tot eind juli kan ik onbeperkt zwemmen, klimmen, fitnessen, etc. en daarbij bieden ze vanuit het sportcentrum ook nog een legio aan cursussen aan op het gebied van buitensport en is er ook de mogelijkheid om materiaal te lenen.

Van dat laatste heb ik vandaag al gebruik gemaakt. Morgen staat namelijk een snowboard tripje op het programma. Om half zeven wordt ik opgehaald en gaan we met een groep van 11 mensen naar Lake Louise om daar een dagje de piste af te gaan. Al een jaartje niet meer op een snowboard gestaan, dus ben benieuwd hoe het me vergaat!

Verder is het eerste wat je als echte Nederlander natuurlijk doet een fiets kopen. Nou ja, dat heb ik na een weekje gedaan. Via een soort van marktplaats ben ik nu de eigenaar van een mountainbike. Het gaat allemaal toch niet iets sneller dan lopend, maar na vandaag snap ik waarom de Calgarianen overal de auto voor pakken: het is hier stiekem toch best heuvelachtig! En als je dan ook nog eens gemiddeld zo'n 1000 meter hoger zit dan in ons landje dat gelijk ligt aan de zeespiegel, heeft een heuvel op fietsen toch ineens wel iets weg van sporten.

Al met al is mijn eerste blog toch nog wel redelijk lang geworden, maar in twee weken kun je ook al heel wat meemaken (als ik dat allemaal had op moeten schrijven, dan was ik niet aan mijn stage toegekomen denk ik). Dus ik ga bij deze dan ook mijn eerste verslagje eindigen en wie weet tot een volgende keer!

Groeten,
Bram

P.S.: om een idee te krijgen ook nog maar wat foto's erbij

P.P.S.: als je op de hoogte wilt worden gehouden, door middel van een e-mail, dat kan ook! Ik weet niet of je jezelf kunt aanmelden, maar anders kun je altijd even een mailtje sturen, dan zet ik je in de mailinglist!

  • 22 Maart 2015 - 09:55

    Adelheid:

    Dag Bram,
    Wat een leuk idee van dat blog. Kunnen we lezen wat je allemaal meemaakt. Toch een hele andere wereld dan hier.
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    Groetjes uit Amersfoort

  • 22 Maart 2015 - 10:39

    Celest Gevers-Wennekes:

    Hoi Bram,

    Leuk om dat verslag te lezen. Zo te merken verveel jij je niet daar en heb je lekker veel sportmogelijkheden. Ik word al moe als ik het lees! Hihihi.....
    Natuurlijk vind ik het leuk om op de hoogte gehouden te worden en mét foto's, dan zien wij ook nog iets van Calgary

  • 22 Maart 2015 - 17:29

    Mark En Godelieve:

    Hej Bram,

    Vad kul att du började med en blog. Vi tror att du trivs väldigt bra i Calgary och det är också jätte roligt att du kan motionera varje dag. Det finns många möjligheter av idrott.
    Visst vi vill gärna få en bild när du åker skridsko i Olympic Oval eller är det för tufft till dig?
    Lycka till med att plugga och vi hoppas att du får din disputation om ett halvt år.

    Ha det så bra och vi hör gärna av dig.

    Hälsningar,

    Mark och Godelieve från Sverige!

  • 22 Maart 2015 - 18:16

    Gerben Wennekes:

    Hoi Bram,
    Je blog ziet er goed uit. Al veel gedaan in twee weken. Hoe is het snowboarden gegaan vandaag?
    Liefs,
    Papa

  • 23 Maart 2015 - 08:21

    Lilian Wijgers:

    hee Bram! Klinkt allemaal als een super ervaring! Geniet er maar lekker van! Lake louise echt super gaaf!! Heel veel plezier nog!

  • 23 Maart 2015 - 08:39

    Helga:

    He Bram!
    Toch een blog, superleuk! Je hebt je draai al helemaal gevonden, top!
    Veel plezier, en ik ben benieuwd naar je volgende blog :)!
    Groetjes,
    Helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Een klein verslagje van mijn stage in Calgary.

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 5615

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 28 Augustus 2015

Stage in Calgary

Landen bezocht: