Familiebezoek - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bram Wennekes - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bram Wennekes - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

19 Mei 2015 | Canada, Calgary

Dear all,

Misschien iets eerder dan verwacht, maar hier is weer wat nieuw leesvoer voor de thuisblijvers in Nederland. Omdat ik morgen voor een paar dagen op stap ben (en ik gok dat ik daar geen internet heb) nu maar alvast een verhaaltje, want er is weer genoeg gebeurd sinds de vorige blog! En voor ik het vergeet, het antwoord op de cliffhanger van de vorige blog: Calgary had verloren... Ze stonden met 2-2 gelijk en na verlenging (golden goal bij hockey) scoorden de Anaheim Ducks en lag Calgary dus uit de playoffs.

Het begon allemaal op maandag (11 mei) toen ik wakker werd en zoals elke ochtend mijn gordijnen openmaak, vervolgens de luxaflex opendraai en dan even naar buiten kijk wat voor weer het is. Tot mijn verbazing was het wit buiten! Ik dacht even dat ik misschien nog aan het dromen was, dus nog maar even in mijn ogen wrijven en nog een keer goed kijken. Maar het had toch echt gesneeuwd afgelopen nacht. Het bleef alleen niet lang liggen, want gedurende dag scheen de zon en ging de temperatuur ook omhoog. 's Avonds nog even een Butterscotch Pie gemaakt, die de koelkast in ging voor de volgende dag.

Nou moet ik zeggen dat ik niet echt veel bezoek had verwacht op mijn verjaardag (en dat was ook niet zo), maar de felicitaties die ik gekregen heb (via kaartjes/whatsapp/facebook) deden me toch wel goed en lieten me weten dat er ook in Nederland nog aan mij gedacht wordt. En ook ver voordat ik jarig ben, want een kaartje doet er ongeveer 1-2 weken over om hier te komen. 's Avonds wat biertjes gekocht voor mijn huisgenoten en voor mezelf natuurlijk ook wat. Ik had eerder Ciders gedronken en was in de Liquor Store voor de biertjes en zag toen blikjes met Lime (en alcohol). Eenmaal thuis kwam ik er achter dat het wodka was en geen cider. Iets anders dan verwacht, maar de smaak was desondanks prima en na een avondje klimmen heb je niet veel alcohol nodig om toch wel een beetje vrolijker te worden. ;)

Woensdag en donderdag niet veel bijzonders, maar vrijdag op tijd weekend genomen om mijn oom en tante op te halen op het vliegveld. Ze hadden namelijk een weekje vrij genomen om mij op te komen zoeken! Nadat ze ingecheckt waren bij het hotel, in hartje Calgary, even een rondje gelopen door downtown, over Stephen Avenue (winkelstraat) en een stukje van de +15 Walkway, een aaneenschakeling van winkels en restaurants die op 15 feet (ongeveer 5 meter) boven de straat liggen, waardoor je in principe helemaal niet naar buiten hoeft. Dit blijkt vooral in de winter, bij -25 graden, heel fijn te zijn. Daarna even in de Irish Pub wat gedronken en 's avonds bij de Spaghetti Fabriek gegeten.

Zaterdag was een regenachtige dag, dus hadden we besloten naar de Chinook Mall te gaan. Eerst even een stukje lopen, langs de Calgary Stampede en daarna de Ctrain naar de grootste mall van Calgary. Na een dagje winkelen en eten in de mall, regende het nog steeds buiten, dus wisten we zeker dat we een goede keus hadden gemaakt om niet veel buiten te zijn. Op de terugweg nog over 17th Avenue (de Strip van Calgary) gewandeld en 's avonds Indiaas gegeten (tja, in Calgary is 1 op de 4 mensen een immigrant, dus heb je veel verschillende restaurants).

De rest van de week zou het mooi weer worden, dus had ik voor zondag een fietstochtje op het programma staan. Fietsen huren en opstappen maar! Langs de rivier is een heel mooi fiets-/wandelpad, dat we hebben gevolgd tot aan Inglewood. Daar een typisch Canadese lunch gehad, met een hamburger, steak en een tosti met corned beef en kaas (en huisgemaakte chips). We hadden besloten alles te proeven, dus werden de borden steeds door gedraaid na een paar happen. Daarna verder langs de Elbow (rivier naar het zuiden) en vervolgens richting mijn huis. Na een flinke helling naar beneden, ook weer een helling omhoog die we al van verre zagen aankomen door de fantastisch mooie rechte wegen hier... Na even bijkomen met een biertje/fris en het bezichtigen van mijn huis, door naar de universiteit en natuurlijk de Olympic Oval. Echter was er dit keer geen ijs meer, maar een volleybaltoernooi. Gelukkig mochten we naar binnen om toch even te kijken en te kunnen zeggen dat we in een van de snelste schaatsbanen van de wereld hebben gestaan. 's Avonds een pizza gegeten, dit restaurant had een vriend van mijn huisgenoot aanbevolen en was zeker een goede keus.

Maandag was hier Victoria Day, vroeger was Canada onderdeel van Engeland, en als er iets te vieren valt dan hoort daar een vrije dag bij. Canadezen hebben volgens mij in elke maand wel minstens één vrije/feestdag. Nog een dagje extra om met zijn drieën door te brengen dus. Weer een mooie dag voor een wandelingetje omhoog bij mij in de 'achtertuin' (Nose Hill Park) met onze lunch bij ons. Lekker in het zonnetje uit de wind gelunched en met een mooi uitzicht aan alle kanten (zoals eerder gezegd op de Rockies in het westen, op de Prairies in het oosten en op downtown in het zuiden) daarna weer terug naar beneden. Ze hadden voor die dag de auto al gehuurd, dus zijn na de wandeling richting Waterton vertrokken. 's Avonds kreeg ik al een foto met "Groetjes uit Waterton", dus ze waren goed aangekomen. Bedankt voor het gezellige weekend en de lekkere zoute drop!!

Voor morgen ook maar weer een halve dag werken en daarna vertrek ik richting George, Washington (in de USA, het is echt een plaats en niet die ex-president). Ik ga daar naar een festival, genaamd Sasquatch, met het zusje van mijn begeleider en wat vrienden. Dus een extra vrije dag was niet heel moeilijk te regelen. Het festival is van vrijdag tot maandag en dan dinsdag weer terugrijden (12 uur) om woensdag hopelijk weer verder te kunnen met mijn stage.

Houdoe!
Bram

  • 25 Mei 2015 - 06:56

    Celest Gevers-Wennekes:

    Een latere reactie maar dat komt omdat wij gisteren pas terug zijn gekomen van Frankrijk. Natuurlijk hebben wij niet zóveel mee gemaakt dan dat jij daar in Canada hebt. Leuk verslag weer en wat fijn voor je dat Henk en Patricia bij jou geweest zijn!

    Groetjes Adje en Celest
    Pootjes van Beau.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Een klein verslagje van mijn stage in Calgary.

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5592

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 28 Augustus 2015

Stage in Calgary

Landen bezocht: